Dodržujte spánkovou hygienu

Čím víc se snažíte usnout, tím hůř sny přicházejí. Převalujete se na své matraci, myšlenky se vám honí hlavou a možná si ani neuvědomujete, že za nespavost si můžete vlastně sami. Jednou z příčin, proč máme spánku nedostatek totiž mohou být nesprávné návyky.

V civilizovaném světě nejsou poruchy spánku nic výjimečného, a proto je kvalita nočního odpočinku je pro naši psychickou kondici i pracovní výkony klíčová. Stačí dodržovat několik pravidel a problémy zpravidla sami odezní.

Jedním z nich je upravená, čistá a dobře větraná ložnice bez zbytečného nábytku a rušivých prvků. Takové bývají například poličky jsou obložené suvenýry a tikajícími budíky. Rušit vás ale může i chrápající partner anebo pes v posteli. Častá chyba je také nestřídmost před usnutím, také to mlsání a popíjení u televize je přímo zabiják snů. Dobře vám naopak udělá lehká procházka nebo teplá sprcha.

Nejdůležitější ale pro kvalitu spánku je správná postel, respektive matrace v ní. Příliš tuhé poležení tlačí a z měkkého bolí záda. Každý člověk by proto měl volit vhodnou matraci, která odpovídá jeho tělesné hmotnosti a zajistí dostatečnou oporu páteře. Je také třeba pravidelně matraci kontrolovat, zda není proleželá a pokud to výrobce doporučuje ji i otáčet.

Kvalitní české matrace pro posilující spánek domácnostem, hotelům i zdravotnickým zařízením dodává MATRIMEX.

Napsat komentář