Ideální bydlení - internetový server o bydlení

Ideální bydlení - internetový server o bydlení

Úvod

Byt a dům

Stavba

Zahrady

Insiprace

Finance

Ke stažení


Byt a dùm
 

Byt a dům
 

Stavba 
 

Zahrady 
 

Inspirace
 

Kancelář 
 

Finance 
 

Ke stažení 
• Archiv
 

Kontakt 
• Kontakty
 

Doporučujeme 
 



  Tři věci, na které nesmíte zapomenout při stavbě domácího wellness




Když si na zahradě postavíte saunovou kabinu, máte na ní saunovou kabinu – nikoliv wellness. Pravé domácí wellness je mnohem víc než jenom sauna. Kombinuje vodní koupel, očistu horkým vzduchem i odpočinek v relaxační zóně.


 
Bazén, vířivka či swim-spa
Všechno začíná vodní zónou. Klasikou je plavecký bazén, pokud nejste při stavbě omezení prostorem, neváhejte nad ním ani sekundu. Žádný pohyb na světě neuvolní a neprotáhne vaše svaly a klouby lépe než plavání. Dejte pár délek každý den po práci a dost možná se zbavíte chronických bolestí zad nebo ramenou.
 
Skromnější alternativou k bazénu je swim-spa – bazén s protiproudem. V závislosti na svých plaveckých schopnostech zvolíte sílu protiproudu tak, abyste neustále plavali na místě. Pak může být takový bazén jen něco málo přes 2 metry dlouhý. Občas si v takovém zaplave i Michael Phelps.
 
Jestliže na svou zahradu nedostanete ani swim-spa, zbývají poslední dvě varianty – vířivka nebo vana s masážními tryskami.  V těch už si bohužel nezaplavete, ale masáž vodními tryskami vaše ztuhlé svaly krásně prokrví.
 
Finská sauna, infrasauna, parní lázeň
Pokračujeme do tepelné zóny. Klasikou je finská sauna, možností však máte více. Třeba infrasaunu nebo parní lázeň.


 
V kabině finské sauny panuje teplota 90-100 ˚C a nízká vlhkost vzduchu: cca 25 %. V takovýchto podmínkách se saunujte jen asi 10-15 minut, následně dejte ledovou sprchu nebo skočte do bazénu. Takhle 3x za sebou.
 
Infrasauna funguje na odlišném principu – neohřívá okolní vzduch, ale přímo vaše tělo. Infračervený paprsek proniká hluboko do svalů a kostí, které regeneruje. V kabině je teplota jen asi 30-60 ˚C, takže v ní můžete zůstat déle, klidně 30-45 minut. Následuje sprcha vlažnou vodou.
 
Parní lázně jsou mnohem starší než sauny, jejich účinky znali už Mayové, Aztékové či Římané. V kabině je nižší teplota, asi 40-50 ˚C, ale vysoká vlhkost vzduchu: až 100 %. V lázních se tedy silně potíte, ale díky vysoké vlhkosti snadno dýcháte. Vyhovují proto i alergikům nebo astmatikům.

 
Lehátka, křesla, TV
Tělo protáhnuté a vyhřáté, na řadu přichází odpočinek. „Rozhodně byste hned ze sauny neměli letět do práce nebo na trénink, dopřejte tělu čas na zotavení a srovnání vnitřní teploty,“ upozorňuje Zdeněk Semelka, majitel české firmy wellness-vision.cz. Ta dělá wellness na míru už od roku 2003 a patří k české špičce.


 
Do wellness proto nainstalujte pohodlná lehátka a křesla, klidně přidejte i TV nebo Hi-Fi systém. Následujících 15-20 minut patří jenom relaxaci, takže se nenechte rušit.











© 2007 - 2018

Ideální bydlení

- internetový magazín o bydlení - všechna práva vyhrazena

Created by Leo Maxmedia